zaterdag 30 augustus 2014

Één grote rollercoaster


Oké laten we beginnen met twee weken geleden donderdag. We moesten naar school gaan om onze vakken te kiezen. De uurrooster hier is elke dag hetzelfde, dus ik heb elke dag het eerste uur Engels, twee environmental science, derde US history, vierde study hall (ja dit was een keuze vak), vijfde wiskunde functies, zesde multimedia, zevende basketbal en achtste clothing ( praten over mode of eigenlijk doen we niet echt veel in deze les) daarna heb ik vaak nog anderhalf uur basketbal practice. Na dit allemaal in orde te hebben gebracht was er die avond nog een open house in school. Waar je de leerkrachten beter kunt leren kennen en welke schoolspullen je nodig hebt. 


Vrijdag zijn we naar de rodeo geweest. Voor het snelste rond drie tonnen rijden, geitjes omverkieperen en vastbinden en natuurlijk het stier rijden. Dit allemaal duurde zo'n 5 uur en met 100+ mensen en een dixi wc was dit geen pretje. 


De eerste schooldag viel goed mee, alles was nieuw en de leerlingen waren allemaal zeer aardig. Er zitten meer dan 10 Exchange students in onze school en dat voor een school met maar 200 leerlingen.. Dus een Exchange student zijn is niet zo speciaal en dat merkte ik de volgende dagen wel. Maar omdat ik basketbal doe leer je iedereen al wat sneller kennen. 

Dan donderdag gebeurde er iets vreselijk. De oudste dochter van Sandy (gastmama) werd geraakt door een auto en meegesleurd toen ze een winkel wou binnen gaan en ze werd onmiddellijk met ernstige toestand naar het ziekenhuis gebracht. Omdat niemand in het huis was moesten we bij iemand anders gaan slapen. De volgende dag is de dochter gestorven, ze was 20 jaar.. Om de familie rust te geven hebben we een week bij de andere familie geslapen. In het weekend zijn we met een andere familie naar hun boothuis geweest op het meer. We hebben daar het hele weekend overnacht en gewaterskied, op een band gezeten en rustig gegeten in het midden van het meer. 
 

Vorige maandag was het de herdenking van de dochter in de sporthal bij ons op school. De favoriete kleur van haar was paars dus iedereen had paarse kleren aan, heel mooi om te zien. De familie krijgt nu heel veel steun van iedereen en het is fijn om te zien wat een sterke gemeenschap dit is. 

Hoewel mijn Exchange programma niet zo sprookjes achtig verloopt leer ik hier veel uit en ik denk dat dat het belangrijkste is. 

Ik ga het hierbij laten. 
Als iemand nog vragen heeft ivm de school, met de gebeurtenissen of gewoon algemeen, je mag me altijd een bericht sturen via Facebook. Het is leuk om te weten dat mensen daadwerkelijk mijn blogs lezen en geïnteresseerd zijn :) 

Until next time 
X Sophie



Geen opmerkingen:

Een reactie posten